torsdag 11. februar 2010

STANFORD på iTunes U

For to år siden, da jeg jobbet på en stor veggtegning, innså jeg gleden og nytten av å lytte samtidig som jeg arbeidet, men det var grenser for hva som var tilgjengelig. Og etterhvert hadde jeg hørt igjennom det jeg syntes jeg hadde glede av fra podcastene på iTunes. I mellomtiden har jeg egentlig ikke hatt ro til å ta til meg det som har blitt lagt ut. For noen dager siden fant jeg imidlertid ut at ITunes U har utviklet seg betraktelig. I dag har jeg hørt to forelesninger fra Stanford University. Èn om Heidegger og èn om Camus, og må si at jeg så langt liker formen, ikke minst lyden (som faktisk er ganske avgjørende) og innholdet.  Det er grenser for hva som ligger ute, dessuten er temaene varierende, men alt i alt bra. I tillegg til å være fint å høre på mens jeg arbeider, gir det en ekstra mening til å rydde, vaske, og alt det andre som jeg hele tiden utsetter fordi det føles som å kaste bort verdifull tid. (?!)
Så: last ned og bli litt klokere. Det er gratis.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar