lørdag 6. mars 2010

H j e r t e t s a b e s p a r k e r s i g f r i

Schweppenhäuser/Thomsen & Morten Søndergaard
The Heart’s Monkey Kicks Itself Free /
Der Affe des Herzens strampelt sich frei
----------------
g e i s t m o t o r
men min millimeterhånd skælver afstand måler
raps over kåde neg af frysende styrke mellem kopier
så jeg det så jeg det i din istid og du styrter varm
ud i ramsaltet sne du syr en arm
fast til syntaksens muskulatur og du smiler stjernefjoget
mellem vågen og nogen synger vi
med de mekaniske munde
: rammer en tone og triller bedøvede skrig :
ind i et frontalt planetarium som som som
årringe i vand frosset til ny lyd
afgrunden synger og jeg stammer mig vej
afsøger rummet som en radar
men en ting er sikkert alting forandres og hov
en hånd gik for solen
som at stå med regnen imod ansigtet slippe det
hele med en mild gestus og få
det tilbage som kys alene med gule tings vildrede og ukendt
mærker jeg fremtidsbruset jeg er en sang
kender dig igen som blød vind og fra vinduet
en torden og og og elsket være denne sol
opløst af støj som stormer os i møde på kødtrapper
billedernes blomster springer ud og vi er
begyndt
 / g e i s t m o t o r
but my millimetre hand shakes distance measures
rape above skittish sheaves of freezing strength between copies
did i see that did i see that in your ice age and you rush hotly
out into rank-salted snow you sew an arm
onto the musculature of syntax and you smile star-doltishly
between wake and some we sing
with the mechanical mouths
: hit a note and trills numbed cries :
into a frontal planetarium like like like
growth rings in water frozen to new sound
the abyss sings and i stammer myself a path
scan space like a radar
but one thing is certain everything changes and hey
a hand passed before the sun
like standing with rain in your face let go of
all of it with a mild gesture and get
it back as kisses alone with the tangle of yellow things and unknown
i feel the roar of the future i am a song
i know you again as gentle breeze and from the window
a clap of thunger and and and may this sun be loved
dissolved by noise that rushes at us on stairways of flesh
the flowers of the pictures unfold and we have
begun

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar