mandag 20. desember 2010

Èn film om dagen i èn måned

Èn film om dagen i èn måned fom. 16. desember.

Det er vinter, forferdelig kaldt, ingen grunn til å gå ut og ikke minst (!) akkurat 10 år siden jeg gjorde det sist. På tide å gjenta suksessen. Hvis noen har forslag til hvilke filmer jeg absolutt bør se; gi beskjed.

Sist gang (januar 2001 (samme måned som jeg brakk foten, hadde stålskinne og stafylokokker)) tok jeg hele Star Wars serien, samt Tarkovskji og Almodovar +++.

Denne gangen har jeg såvidt begynt på de resterende Godard filmene jeg enda ikke har sett, Michelangelo Antonioni og I am Love som var irriterende melodramatisk. Hittil beste: A bout de Souffle: Breathless (Godard). Det kommer mer. I kveld skal jeg se For Ever Mozart. Og i natt: In Treatment sesong II, som er suggererende.
Breathless

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar